آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه سن داره

پاداش بهشتی من

مادران باردار از مصرف مكمل امگا 3 خودداري كنند

1391/4/21 22:16
نویسنده : مریم
161 بازدید
اشتراک گذاری

يك متخصص تغذيه گفت: به دليل اينكه قرص‌هاي امگا3 عصاره‌اي از كبد ماهي است و كبد جايگاه جمع شدن سموم است. مادران باردار نبايد اين قرص‌ها را مصرف كنند زيرا سموم وارد خون آنان مي‌شود كه مي‌تواند براي جنين مضر باشد.
مريم مراداف افزود: امگا 3 نوعي اسيد چرب غير اشباع است كه در زنجيره اتصالي كربن آن يك گروه كربوكسيل (COOH) و چندين پيوند 2گانه وجود دارد. علت نامگذاري آن، قرار گرفتن اولين باند دوگانه در بين اتم كربن‌هاي 3 و 4 در ساختمان شيميايي مولكول آن است و همين محل قرارگيري باند دوگانه باعث پيداشدن خواص بيوشيميايي امگا 3 مي‌شود.
وي گفت: امگا 3 در پيشگيري و درمان بسياري از بيماري‌ها مؤثر است. اين 2 اسيد چرب فقط در ماهي و روغن ماهي يافت مي‌شود و متأسفانه در كشور ما به ماهي و فرآورده‌هاي دريايي كمتر اهميت داده مي‌شود و تنها نقاط خاصي از كشور ما ( مناطق شمالي و جنوب كشور ) ماهي را در برنامه غذايي خود قرار مي‌دهند.
اين متخصص تغذيه افزود: فشار خون بالا يكي از علل مهم بيماري‌هاي قلبي- عروقي و آتروسكلروز، سكته‌هاي قلبي و مغزي است امروزه ثابت شده كه انجام ورزش‌هاي سبك به همراه مصرف اسيد چرب امگا 3 به صورت يك برنامه دائمي و منظم مي‌تواند در كاهش فشار خون بالا و تنظيم آن بسيار مفيد باشد.
مرادف اضافه كرد: امگا3 باعث كاهش احتمال لخته شدن خون در رگ‌ها و در كاهش بيماري‌هاي التهابي مثل آلرژي، آتيروروماتيد و آسم، اگزما اثرات مثبت دارند. باعث كاهش تري‌گليسيريد و چربي مضر خون مي‌شود.
وي گفت: زنان باردار نبايد از قرص‌هاي امگا3 استفاده كنند. به دليل اينكه قرص‌هاي امگا3 عصاره‌اي از كبد ماهي است و كبد جايگاه جمع شدن سموم است و مادران باردار با استفاده از اين قرص‌ها سموم وارد خون آنان مي‌شود كه مي‌تواند براي جنين آن مضر باشد.
مراداف اضافه كرد: مادران باردار به جاي استفاده از قرص‌هاي امگا3 از مواد غذايي كه سرشار از اين ويتامين مي‌توانند استفاده كنند. امگا3مي‌تواند در سيستم تكامل بينايي، عصبي و مغزي جنين مفيد باشد و مادران باردار با مصرف مواد غذايي امگا3 باعث باهوش‌تر شدن نوزاد خود مي‌شود. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)