آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

پاداش بهشتی من

حس چشايي در جنين

1391/4/11 22:28
نویسنده : مریم
279 بازدید
اشتراک گذاری

جنین در هفته 12 شروع به بلعيدن ميكند.آنها 25 هفته قبل از تولد حش چشايي را درك ميكنند و در خلال اين مدت عمدتا مايع آمنوتيك اطرافشان را مي چشند. اين مايع تركيبي از مواد مختلف است كه ذايقه كودك را به كار واميدارد .جنين در سه ماهه سوم هر ساعت 15 تا 40 ميلي ليتر از مايع آمنيوتيك را مي نوشد اگر بلع به طور طبيعي انجام شود جنين درشت و اگر كم باشد جنين ريز ميشود .
اگر مايع تلخي به مايع امونيوتيك تزريق كنيم جنين دست از خوردن ميكشد و اگر چيز شيريني تزريق كنيم ميزان بلع بعضي جنين ها تا 2 برابر ميشود.الكل و نيكوتين عمل بلع را متوقف ميكند.

 چند نتيجه

1. ميتوان با خوردن مزه هاي مختلف در دوران بارداري كوذك را با آن مزه ها آشنا كرد و بخش هايي از مغز جنين را تحريك كرد. ديده شده كه جنین با خوردن شيريني توسط مادر به حركت در آمده است.

2.خوردن زياده از حد مواد شيرين در دوران بارداري، شيريني دوستي را در نوزاد و بعد ها فرد افزايش ميدهد كه ميتواند باعث چاقي و بيماري باشد پس در خوردن شيريني در دوران بارداري زياده روي نكنيد ولي هر از گاهي مزه آنرا به جنين بچشانيد .

3.فاصله بين خوردن يك مزه يا غذا تا رفتن آن به خون و بعد به مايع آمينوتيك بين 15-30 دقيقه است پس فاصله گذاري بين مزه ها را رعايت كنيد.

4.در مايع آمينوتيك جنين شما ادرار جنين هم وجود دارد (اوره و اسيد اوريك) پس لطفا با خوردن آب زياد به رقيق شدن مايع و دفع سريعتر ادرار و چرخش بهتر مواد در مايع آمنوتيك كمك كنيد .

5.جنين شما از هفته 15 انگشت خود را می مکد كه اين به تقويت حس چشايي كمك ميكند .

6. جنین به ترتيب این مزه ها را ترجیح ميدهد:شيرين -شور-تلخ -ترش .اما ميزان تاثير گذاري و تحريك مزه هاي تلخ و ترش بيشتراست

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)