آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه سن داره

پاداش بهشتی من

مصرف غذاهای کنسرو شده در دوره بارداری

1391/4/11 22:17
نویسنده : مریم
207 بازدید
اشتراک گذاری

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي‌اصفهان گفت: مصرف غذاهاي كنسرو شده در دوران بارداري، هوش و تربيت پذيري كودكان را كاهش مي‌دهد.

   دكتر "رويا كليشادي" در سمينار تغذيه درماني و غذاي سالم بيان داشت: غذاهاي كنسرو شده از مواد مصنوعي خوش طعم‌كننده و نگهدارنده برخوردارند كه نه تنها مواد مغذي ندارد بلكه باعث اختلال در توليد سلولهاي مغزي مي‌شود.

   وي‌ اظهار داشت: مصرف غذاهاي ناسالم توسط مادران‌ كه بيشتر ناشي ‌از بي‌توجهي و عادات غلط غذايي و فرهنگي است، موجب مي‌شود كه سن يادگيري و تربيت پذيري كودكان به دليل تامين نشدن سلولهاي مغزيشان از نظر ويتامين و پروتئين، افزايش يابد.

   وي با اشاره به اينكه برخي از مادران از خوردن غذاهاي مقوي از جمله جگر كباب شده و شلغم پرهيز مي‌كنند، گفت: خوردن اين غذاها به همراه ديگر غذاها از جمله آبگوشت، سيرابي، كله‌پاچه و سبزيجات موجب تغذيه، تكثير و ماندگاري دائم سلوهاي مغزي و استحكام استخوان مادر و جنين مي‌شود.

   وي با بيان اينكه برخي از مادران جوان ‌از خوردن غذاهايي مانند جگر امتناع مي‌كنند، گفت: در زمينه تغذيه افكار و عادات نادرست تغذيه بيش از فقر اقتصادي تاثير گذار است.

   كليشادي افزود: برنج كته ساده، ماست، كشك و سبزيجات از ارزان‌ترين، مقوي‌ترين و در دسترس‌ترين منبع غذايي براي مادران باردار مي‌باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)