آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 17 روز سن داره

پاداش بهشتی من

تاثیرات مثبت مصرف مولتی ویتامین در دوره بارداری بیش از تصورات قبلی است

1391/4/21 22:35
نویسنده : مریم
348 بازدید
اشتراک گذاری

پزشکان به زنان باردار توصیه می کنند ، علاوه بر مصرف اسیدفولیک و مکمل آهن از مولتی ویتامین ها هم استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، تحقیقات نشان می دهد : احتمال زایمان پیش ازموعد در زنان بارداری که در دوره بارداری مکمل مولتی ویتامین مصرف می کنند ، کاهش می یابد.

مصرف اسیدفولیک به جلوگیری از تولد نوزادان ناقص کمک می کند و مکمل های آهن هم به جلوگیری از کم خونی زنان باردار کمک می کند.

همچنین محققین می گویند : مصرف مکمل‌های ویتامینی به طور آشکاری از خطر وزن کم هنگام تولد و کوچک بودن نوزاد به نسبت سن بارداری تا ۲۳ درصد می‌کاهد.

* مصرف مولتی ویتامین و کاهش خطر ابتلا به عارضه مسمومیت حاملگی :

از سوی دیگر پژوهشگران با درج مقاله ای در نشریه پزشکی اپیدمیولوژی اعلام کردند: زنانی که پیرامون زمان لقاح از مکمل های مولتی ویتامین استفاده می کنند ، کمتر از دیگران در خطر ابتلا به عارضه مسمومیت حاملگی قرار دارند.

پژوهشگران با بررسی تعدادی زن باردار متوجه شدند، احتمال ابتلا به عارضه مسمومیت حاملگی در زنانی که پیش از لقاح مولتی ویتامین مصرف می کنند ۱۷ درصد کمتر و این احتمال در افرادی که پس از لقاح تا ۱۲ هفته مولتی ویتامین مصرف می کنند ۲۲ درصد کمتر از زنانی است که مکمل ویتامینی مصرف نمی کنند.

به گفته محققان: تاثیر مصرف مولتی ویتامین به ویژه پس از لقاح در زنانی که وزن طبیعی دارند یا به عبارت دیگر شاخص توده بدنی آنان کمتر از ۲۵ است مشاهده می شود.

مسمومیت حاملگی یا پری اکلامپشیا از عوارض خطرناک دوره بارداری است که با افزایش فشارخون و ورم اندام ها تظاهر می کند و درصورتی که به موقع درمان نشود سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازد.

البته پزشکان تاکید می کنند هر نوع مولتی ویتامینی قابل اطمینان و استاندارد نیست، بنابراین حتما باید تحت نظر پزشک خود از این مکمل ها استفاده کنید و از مصرف خودسرانه ی آنها بپرهیزید.

یک شرکت خصوصی به نام کانسامرلب (ConsumerLab) که در شهر نیویورک به طور مستقل محصولاتی که بر روی سلامت و تغذیه مردم تاثیرگذارند را  مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌دهد جدیدا اعلام نموده است که بیش از ۳۰ درصد محتویات و مواد تشکیل دهنده مولتی ویتامین‌هایی که اخیرا از سوی کارشناسان این شرکت مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، به میزان قابل توجهی کمتر یا بیشتر از حد استاندارد بوده و یا آلوده به سرب بوده‌اند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)