آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

پاداش بهشتی من

مکمل درمانی با ویتامین A و «روی» بر وزن گیری کودکان موثر است

1391/4/13 17:23
نویسنده : مریم
360 بازدید
اشتراک گذاری

نتایج بدست آمده از بررسی مکمل های تغذیه ای بر روند رشد کودکان ۶ تا ۶۰ ماهه حاکیست: مکمل درمانی هایی که شامل ویتامین A و «روی» هستند تأثیر مفیدی بر افزایش وزن کودکان دارند. 

مطالعه ای با هدف تعیین تأثیر مکمل یاری بر رشد و تأثیر آن بر ابتلا به عفونتهای اسهالی و تنفسی کودکان انجام گرفته است. 
این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی، بر روی ۶۲۸ کودک ۶ تا ۶۰ ماهه انجام شد. افراد مورد مطالعه به طور تصادفی به یکی از چهار گروه با ویتامین A ، «روی»، «روی و ویتامین A» و گروه کنترل تقسیم شدند و پس از جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه، مصاحبه حضوری با والدین و سنجش قد و وزن آنها، با استفاده از رگرسیون و آنالیز کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. 

یافته ها حاکیست: مکمل یاری تأثیر مفیدی در افزایش وزن کودکان داشت و بیشترین و کمترین میانگین تفاوت وزنی به ترتیب در گروه های ویتامین A و کنترل دیده شد. اما اختلاف معنی داری در بین چهار گروه درمانی از نظر میانگین تفاوت قدی و طول دوره و میزان بروز بیماری های تنفسی و اسهالی وجود نداشت. 
بر اساس نتایج بدست آمده از این مطالعه مشخص شد: مکمل درمانی با ویتامین A و «روی» تأثیر مفیدی بر افزایش وزن کودکان دارد، اما در افزایش قد و پیشگیری از بیماری های اسهالی و تنفسی آنها تأثیر چندانی ندارد.                                                                                        منبع : ویدا فاضل ـــ کارشناس تغذیه

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)