آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

پاداش بهشتی من

موسیقی

1391/9/20 23:23
نویسنده : مریم
1,681 بازدید
اشتراک گذاری

 

كنسرواتوار موسيقي ويكتوريا، كودكان را از سن 6 ماهگي براي آموزشي موسيقي مي‌پذيرد. برنامه‌هاي عمومي براي نوزادان، نوپاها، پيش‌دبستانيها و بچه‌هاي بزرگ‌تر ورود آنها به موسيقي جهان را كمك مي‌سازد. در اين كلاسها كودكان ساز مي‌زنند، حركت مي‌كنند، مي‌رقصند، آواز مي‌خوانند و روي سازها مي‌كوبند و به اين ترتيب مهارتهاي موسيقايي خود را بالا مي‌برند و از همراهي با ديگر كودكان لذت مي‌برند.
درسهاي تكميلي براي كودكان خاص، شامل تدريس خصوصي سازهاي مختلف، آموزش تئوري، موسيقي‌درماني و تشكيل گروه هم‌سرايان (كر) و گروههاي موسيقي به تناسب سنين مختلف، ازجمله اركسترهاي سازهاي زهي ازجمله اركسترهايي متشكل از ويولون و همچنين هم‌سرايي با فلوت است.

موسيقي براي سالهاي اول كودكي
اين كلاسها در جو‌ّي شاد و پر از بازي و تفريح تشكيل مي‌شوند و هدف از برگزاري آنها، ايجاد عشق به موسيقي و لذت ساختن قطعات موسيقي در كودكان است. تأكيد اين كلاسها بر بازي، حركت، آواز خواندن، شعر خواندن، گوش دادن، خلاقيت و هم‌كاري است. كودكان بازيهاي سنتي همراه با آواز را انجام مي‌دهند، نمايش‌نامه‌هايي را با عروسكهاي دستكشي اجرا مي‌كنند، حركات خلاقانه مي‌كنند، ساز مي‌نوازند، با كف زدن ريتم را ياد مي‌گيرند، پا مي‌كوبند و آواز مي‌خوانند و از همه مهم‌تر، لالاييهاي آشنا را همراه با پدرها و مادرها و مربيان خود تكرار مي‌كنند.
مدت كلاس: 30 دقيقه در هفته
اين كلاسها براي گروههاي سني 6 تا 24 ماهه و 2 ساله تشكيل مي‌شوند.

براي اين گروه سني چه چيز را توصيه مي‌كنيم؟
براي اين گروه سني بايد از حركت، آوازخواني، سازهاي بسيار ساده و بازي استفاده كرد. تأكيد ما در اين مرحله بر طبيعي‌ترين ساز انساني، يعني صداست.
در اين سن كودك دوست دارد با لگد زدن و مشت كوبيدن، صداي اشياي اطراف خود را دربياورد و عاشق تحرك است، درنتيجه مي‌توان براي او از سازهاي ارف كه تأكيد آنها بر خلاقيت، ساختن قطعات ساده موسيقي، سازهاي كوبه‌اي و بازيهاي ريتميك است، استفاده كرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)