آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه سن داره

پاداش بهشتی من

به کودکان کمتر از سه سال آجيل پودر شده بدهيد

1391/4/13 9:32
نویسنده : مریم
251 بازدید
اشتراک گذاری

از مصرف بادام زمينی و فرآورده‌های آن در كودكان کمتر از سه سال بپرهيزيد

يک متخصص اطفال به والديني که به کودکان خود آجيل يا خوراکي‌هايي از اين قبيل مي‌دهند توصيه کرد تا حتما اين مواد را به صورت آسياب شده و پودر در اختيار کودکان قرار دهند. 

دکتر محمد حسين سلطانزاده در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا واحد علوم پزشکي ايران گفت: دانه‌هاي روغني، حبوبات و غلات بهترين منبع اسيدهاي چرب ضروري در رژيم غذايي بوده و براي تکامل مغز کودکان مفيد و لازم است چرا که اين مواد علاوه بر مقادير زيادي پروتئين، داراي ويتامين E، ويتامين‌هاي گروه B، املاح معدني و عناصر کمياب نيز هستند. به علاوه حاوي موادي به نام پاريفارين براي تقويت فعاليت سيستم ايمني و موادي به نام اکسون براي کمک به ساخت سلول‌هاي بدن و پيشگيري از پيري زودرس هستند. 

وي به والدين توصيه کرد: براي استفاده از مغزها بهتر است از کنجد آسياب شده يا روغن کنجد براي تهيه حريره در غذاي شيرخواران شروع کرد. سپس مي توان بادام و در درجه بعدي تخمه کدو تنبل را به غذاي کودک اضافه کرد البته لازم است اين مواد را در زمان مصرف به صورت پودر درآورده و سپس مخلوط با غذا به شيرخوار داد. 

وي ادامه داد: به دليل احتمال بروز حساسيت توصيه مي‌شود بادام زميني و فرآورده‌هاي آن در سن کمتر از سه سالگي مصرف نشوند ضمن اين که توصيه مي‌شود والدين از دادن آجيل‌هاي پودر نشده به کودکان کمتر از سه سال خودداري كنند زيرا امکان خطر پريدن در دستگاه تنفس و ايجاد خفگي وجود دارد. 

دکتر سلطانزاده خاطرنشان کرد: براي اينکه مواد مغذي موجود در آجيل به طور کامل از آن خارج شده و جذب بدن شود بايد خيلي خوب جويده شوند يا آنها را به صورت پودر شده تهيه و سپس مصرف كرد به ويژه دانه‌هاي ريز از قبيل کنجد بهتر است از اين طريق مصرف شوند. 

وي در پايان تاكيد كرد: در همه سنين افراد بايد از آجيل تازه خام و بدون نمک استفاده كنند ضمن اين که حرارت باعث بروز تغييراتي در ترکيب مواد مي‌شود. 

منبع خبر: خبرگزاری ايسنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)