آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه سن داره

پاداش بهشتی من

کودکان باهوش، بزرگسالی کم خطرتری دارند

1391/4/12 22:38
نویسنده : مریم
283 بازدید
اشتراک گذاری

به گفته محققان انگلیسی، کودکانی که در سنین ‪ ۹ ،۷‬و ‪ ۱۱‬سالگی در امتحانات هوش امتیاز بیشتری کسب می‌کنند احتمال کمتری دارد که در دوران بزرگسالی دچار جراحات سخت شوند و بر اثر حادثه در بیمارستان بستری گردند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از یونایتدپرس، “دبی لاولور” از دانشگاه “بریستول” در انگلیس و همکارانش می‌گویند طبق یک مطالعه بلندمدت که بهره هوشی در دوران کودکی را با میزان بروز احتمالی جراحت در بزرگسالی مقایسه می‌کند، کودکان باهوشتر احتمالا دوران بزرگسالی کم خطرتری را می‌گذرانند.

لاولور گفت که طبق اطلاعات آنها این اولین مطالعه‌ای است که رابطه میان بهره هوشی در دوران کودکی را با احتمال بروز جراحت‌های غیر مرگبار در دوران بزرگسالی بررسی کرده است.

این محققان ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۲۸۲‬نفر را که در اسکاتلند در دهه ‪ ۱۹۵۰‬و ‪۱۹۶۰‬ در مطالعه بزرگ رشد کودکی شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

لاولر و همکارانش دریافتند که حتی بعد از در نظر گرفتن عوامل دیگری مانند سابقه اجتماعی اقتصادی و رشد فیزیکی کودک، امتیازات اولیه بهره هوشی و بروز جراحت‌های احتمالی در سال‌های بعدی زندگی با هم ارتباط داشت.

به گفته لاولور، کودکانی که بهره هوشی کمتری دارند مایلند مدرسه را زودتر ترک کنند که این امر می‌تواند بر توانایی آنها برای پردازش اطلاعات تاثیر گذارد و آنها را در معرض مشاغل و شرایط زندگی پرخطرتر قرار دهد.

این مطالعه در مجله آمریکایی “بهداشت عمومی” چاپ شده است.                                           منبع : پایگاه تخصصی کودک و نوزاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)