آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره

پاداش بهشتی من

تربیت و پرورش کودک

1391/10/2 22:59
نویسنده : مریم
695 بازدید
اشتراک گذاری

اغلب متخصصان معتقدند بعد از دوسالگی برای کودکان مفید است که در محیطی آموزشی مثل مهدکودک و در کنار کودکان دیگر قرار بگیرند. در کتاب کلیدهای رفتار با کودک دوساله موارد زیر جهت انتخاب مهد کودک توصیه شده است:

-     شخصا" از مهد بازدید کنید و ببینید اولین برداشتهایتان از مهد چیست؟ و به احساس خود درباره مهد اعتماد کنید حتی اگر نمی دانید چرا از آنچه می بینید خوشتان می آید یا نه؟

-     آیا به نطر می رسد بچه ها با شادی مشغول بازیند؟ مشاهده کودکانی که در طولانی مدت اندوهگینند و با بقیه نمی جوشند امری طبیعی نیست.

-         آیا به نظر می رسد مربیان از وجود بچه ها لذت می برند و با آنها به راحتی به تعامل می رسند

-         آیا مربیان در کلام و رفتار خود عشق و محبت نشان می دهند؟

-         آیا کودکان برای بازی فعالانه فضای کافی دارند؟

-         آیا جایی برای ماسه بازی و فضای کافی برای دویدن و پریدن هست؟

-         آیا محیط تمییز است و از آن به خوبی نگهداری می شود؟

-         آیا هنگامی که کودکان در فضای باز بازی می کنند به خوبی بر آنها نظارت می شود؟

-     زمانهای مخصوصی که در برنامه مهد کودک گنجانده شده چیست؟ مثلا" در زمان رسیدن آیا مربیان به استقبال آنها می روند و به آنها فرصت داده می شود تا از والدین خود خداحافظی کنند یا مثلا زمانهایی برای تغییر فعالیت بچه ها در نظر گرفته شده است یا نه. چون بچه های کوچک معمولا برای پایان یک فعالیت و شروع فعالیت جدید تا حدی مشکل دارند. همچنین بررسی شود آیا زمانی برای قصه خوانی و زمانی برا ی صرف میان وعده یا نهار در نظر گرفته شده یا نه.

-         سیستهای مهد کودک برای حفظ سلامتی و بهداشت چیست؟

-         آیا محیط داخل و خارج به طور کامل برای بچه ها ایمن سازی شده است یا خیر؟

-آیا برای فعالیتهای گوناگون بچه ها فضایی وجود دارد؟ از قبیل فضایی برای بازیهای ساختمانی ، محلی برای خاله بازی و وسایل و لباسهایی که کودکان بتوانند نقش بزرگسالان را بازی کنند، پازلها و بازیهایی که استفاده از دستها را تقویت می کند، گوشه قصه یا گوشه استراحت و  محوطه کارهای هنری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)